.
Warsztaty, realizowane w ramach projektu Złote Szkoły NBP, zostały zaplanowane w taki sposób, aby wciągnąć uczestników w aktywną naukę poprzez zabawę i interakcję, co pozwalało na utrwalenie wiedzy zdobytej podczas lekcji oraz debaty. Całość podzielona była na trzy główne części, które skupiały się na różnych aspektach omawianych tematów: bezpieczeństwa finansowego oraz cyberbezpieczeństwa.
Warsztaty wyróżniały się przede wszystkim aktywnym zaangażowaniem uczniów zarówno w ich przygotowanie, jak i prowadzenie. Unikalnym aspektem tych zajęć było to, że to starsi uczniowie wcielili się w rolę edukatorów i mentorów dla młodszych kolegów, co nie tylko wzmacniało ich kompetencje liderskie, ale także sprzyjało integracji międzyklasowej i budowaniu atmosfery współpracy w szkole.
Ponadto warsztaty opierały się na interaktywnych metodach nauczania, które znacząco zwiększyły zaangażowanie uczestników. Wykorzystanie burzy mózgów, scenek sytuacyjnych, a także kreatywnego tworzenia plakatów sprawiło, że uczniowie nie tylko zdobywali wiedzę, ale również uczyli się ją stosować w praktycznych sytuacjach.